- چگونه کلاس آنلاین داشته باشیم؟
- تندخوانی
- مقایسه قیمت بنزین به نسبت درآمد با سایرکشورها/ دلایل گران بودن بنزین در ایران
- مقایسه قیمت بنزین ایران با کشورهای همسایه
- قیمت بنزین در کشورهای جهان چقدر است؟ / قیمت بنزین چند درصد درآمد مردم است؟
- جدول سهم قیمت بنزین و درآمد مردم جهان چقدر است؟
- مقایسه قیمت بنزین در ایران با همسایگان و دیگر کشورها
- چگونه در استوری اینستاگرام سوال چند گزینه ای بگذاریم؟
- آموزش برنامه نویسی در پی ال سی المان های اصلی
- فعال سازی رمز دوم پویا ، چگونه ؟
عوامل موفقیت هوش رقابتی

توضیحات
تعداد صفحات: ۶۲
مقدمه
همانگونه که در دنیای انسانی و در حیات پرتلاطم بشری انسانهائی موفق و کارا خواهند بود که دارای هوشی سرشار و بهرهمند از درجه هوشی بالا باشند، قطعاً در دنیای سازمانی نیز وضع به همینگونه خواهد بود، سازمانها هر روز پیچیدهتر و اداراه آنها نیز مشکلتر میشود. این معنا زمانی پر اهمیت خواهد شد که بپذیریم در هر سازمان امروزی علاوه بر منبع عظیم و خلاق انسانی هوشمند، تکنولوژیهای هوشمند نیز در فرآیند عملکرد سازمانها نقش مؤثری ایفا میکنند (میرابی و همکاران، ۱۳۸۹). سازمانهای امروزی برای ارائه ارزشی بالاتر و تأمین رضایت مشتریان در هر زمینهای، به اطلاعات نیازمندند. آنها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمانهای رقیب، واسطهها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم داراییهای استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری و ارزیابی اطلاعات مربوط به سازمانهای رقیب در امر تدوین استراتژیها، نقش حیاتی دارد. هر قدر شرکت بتواند از سازمانهای رقیب اطلاعات بیشتری به دست آورد، احتمال آنکه استراتژیهای اثربخش و موفقیتآمیز تدوین و اجرا کند، بیشتر است (Xu et al, 2011). بنابراین ردیابی، درک و واکنش به رقبا به عنوان یک جنبه ویژه از فعالیت بازاریابی مطرح بوده و لازم است که سازمانها یک برنامه اثربخش به نام هوشمندی رقابتی را به اجرا درآورند. هوشمندی رقابتی، به عنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک و یکی از سریعترین زمینههای رشد کسب و کار دنیا، به شمار میرود که برای سازمان میتواند ایجاد مزیت رقابتی نماید و هوشمندی رقابتی که ملزوم یک سیستم مدون است با تأکید بر جمعآوری هدفمند اطلاعات رقابتی، زمینهساز تصمیمگیریهای راهبردی نیز میباشد. دریافت اطلاعات از محیط بیرونی کسب و کار، بر موقعیت رقابتی شرکت تأثیرگذار بوده و این در حالی است که حدود ۹۰ درصد اطلاعاتی را که یک شرکت برای تصمیمهای حیاتی خود نیازمند آن است، میتواند از راه هوشمندسازی رقابتی کسب کند. بدون دانش رقابتی، سازمان نمیتواند مطمئن باشد که در رقابت قوی یا ضعیف میباشد، و سازمان تا زمانی که دچار کاهش درآمد و تغییر یا از دست دادن مشتریان شود، این موضوع را درک نمیکند که آن زمان، خیلی دیر است. بنابراین در حال حاضر، زمان مناسبی برای هوشمندی رقابتی است (همایون صدر و قاسمی، ۱۳۸۸). از آنجایی که به اعتقاد بسیاری از محققان یکی از عوامل ایجادکننده مزیت و توان رقابتی برای شرکتها، هوشمندی رقابتی است، از اینرو در این فصل از پژوهش در ابتدا به بررسی مفهوم مزیت رقابتی و نظریههای آن و سپس مفاهیم هوشمندی رقابتی خواهیم پرداخت.
فهرست
۲-۱- مقدمه. ۴
۲-۲- مزّیت رقابتی. ۵
۲-۲-۱- مفهوم مزیت رقابتی. ۵
۲-۲-۲- رویکردهای مزیت رقابتی. ۵
۲-۲-۲- ۱- رویکرد سازمان صنعتی و دیدگاه پورتر ۶
۲-۲-۲- ۲- رویکرد منبع مدار ۹
۲-۲-۲- ۳- رویکرد شومپترین. ۹
۲-۲-۳- انواع مزیت رقابتی. ۹
۲-۲-۴- استراتژیهای مزیت رقابتی. ۱۰
۲-۲-۴-۱- استراتژی رهبری هزینه. ۱۱
۲-۲-۴-۲- استراتژی تمایز ۱۱
۲-۲-۴-۳- استراتژی تمرکز ۱۲
۲-۳- هوشمندی رقابتی. ۱۲
۲-۳-۱- مفهوم هوشمندی رقابتی. ۱۲
۲-۳-۲- ضرورت و اهمیت هوشمندی رقابتی. ۱۴
۲-۳-۳- اهداف هوشمندی رقابتی. ۱۶
۲-۳-۴- انواع هوش رقابتی. ۱۶
۲-۳-۵- فرآیند هوشمندسازی رقابتی. ۱۷
۲-۳-۵-۱- ذخیرهسازی اطلاعات هوش رقابتی و مدیریت آن. ۱۹
۲-۳-۶- زیرفرآیندهای اصولی هوش رقابتی. ۲۶
۲-۳-۷- خواص هوشمندی رقابتی. ۲۸
۲-۳-۸- وظایف و نقشهای هوشمندی رقابتی. ۲۹
۲-۳-۹- استراتژی سازمان و هوش رقابتی. ۲۹
۲-۳-۱۰- ارزیابی هوش رقابتی و تأثیر آن بر سازمان. ۳۱
۲-۳-۱۱- راههای افزایش و تقویت هوش رقابتی. ۳۳
۲-۳-۱۱- ۱- ایجاد واحد سازمانی برای هوشمندسازی رقابتی. ۳۴
۲-۳-۱۲- ابعاد هوش رقابتی. ۳۵
۲-۴- پیشینه پژوهش… ۴۰
۲-۴-۱- مطالعات انجام شده در ایران. ۴۰
۲-۴-۲- مطالعات انجام شده در سایر کشورها ۴۷
۲-۵- جمعبندی.
--خالی--
نوشتههای تازه
پر بازدیدها
دستهها
- اپلیکیشن های اجتماعی
- اینستاگرام
- برق
- پاورپوینت
- پایان نامه
- توربوکمپرسور سومی زوریا
- دسته اسلایدشو
- دستهبندی نشده
- روانشناسی و مشاوره.
- سایر
- قدرت
- کتاب های کنکور
- کسب و کار آنلاین
- کلاس های کنکور
- متفرقه
- مجموعه مدیریت
- مدیریت استراتژیک
- مدیریت بازرگانی
- مدیریت پروژه
- مدیریت حمل و نقل
- مدیریت دولتی
- مدیریت صنعتی
- مدیریت منابع انسانی
- مدییریت مالی
- مشاوره کنکوری
- مهندسی مکانیک
- نمونه پرسشنامه